åhh godis

Shit, jag kör en sockerdetox. Jag försöker kort och gott bli av med mitt sockerberoende. Det är seriöst nästan som att vara beroende av att röka. Psykiskt jäkla jobbigt skall ni veta.

Godis, godis, glass, allt som jag inte skall äta tänker jag på just nu. När jag gick i affären idag fick jag slå mig själv på fingrarna för att inte plocka i en chockladbit eller liknanade i min korg. Istället har jag proppat korgen full med frukt och grönsaker som jag helt enkelt får äta om jag måste.

Som ni förstår va jag tvungen att äta upp dammsugarn som låg i kylen. Men det va igår det, idag är nya tag. Inget mer godis på länge nu eller ja på helgen får man väl alltid äta godis?! Måste tänka att det är sommardax nu snart. Inget godis, inget godis, inget godis. 

Undrar om det här gör det jobbigare för mig eller om det är bra att jag skriver av mig om mitt stora svåra beroende. 

Kramar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0